4 random från kallare tider. (Random för er, så mycket mer än random för mig)

en sån där vanlig

Vi åt lunch på Donkan. Det var gått.
Vi badade i havet. Det var härligt.
Och jag var klädd lite så här.

Forrest Gump

"My momma always told me that miracles happen every day. Some people don't think so, but they do." - "My momma always said life is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - "My momma always said you got to put the past behind you before you can move on." - "Run, Forrest! Run!"
Finner inga egna ord. Fint. Åh. Så fint.

a beautiful day

Igår var vi på stranden och jag fick tomat-ansikte och vi har gäster som blev sönderbrända så det blir inte stranden idag. Jag ska istället läsa ut Snabba Cash och kolla på film. Kanske lägger jag mig en stund på gården också.

prinsessornas kalas

Kalasen var, trots den höga volymen, kul. Goda tårtor och mycket spelande av Lady Gaga och Justin Bäver. Jag var lekledare, gav barnen mycket skräp och rosa toapapper i fiskdammen och stoppade musiken så att jag visste vem som skulle åka ut i lekarna. Barnen älskade mig ändå!

dags för kalas

Det togs bilder på mycket fint på vår mini resa, bland annat på mig.

true love

Ååh vad jag saknat havet. Glädjen som fyller en bland vågorna, smak och lukt av saltet, havsbrisen, sanden. Allt så fint. Allt så härligt. Aldrig vill jag hem.
Ps. När vi kom hem pussade jag lite extra på Sven.

the moon

Månen var stor och fin hela de 36 timmarna jag tillbringade på landet.

mitt lilla paradis

Landet, om solen inte hade bränt som den gjorde hade jag kunnat stanna hur länge som helst. Byn, bergen, människorna, allt är så fint i mitt lilla paradis.
Sista biten åkte vi bil.
En liftare fick sitta på taket.
Värmen dödade en. Det var bara att hålla sig i skuggan så mycket som möjligt.
Trots den tunna luften och värmen var allt mycket mycket fint.

hjärta.

Det blev paus hos släktingar i en stad nära landet där vi nu har ätit frukost och snart åker vi vidare, mot öknen.
Kärlek från mig.

mot öknen

Nu blir det buss för hela slanten. Sex timmar i en guppeligupp buss till vi kommer fram till landet. Ja, har land även i Marocko. Det skiljer sig dock från landet där hemma. Här ligger det på gränsen till saharaöknen. Jag har inte varit där sendan jag var fem så det kommer bli kul att åka dit igen. Eftersom det är öde finns inget internet så det blir paus här tills på torsdag-fredag.
Min söta sköldpadda vid namn Sven är söööt.

så där fint

Igår var en sådan där lång dag som aldrig tog slut. Först st randen där killarna börjar bli äckligare, solen brände mer än innan och vågorna var härligt härliga. Sen gick vi längst vattnet tills vi kom fram till Donken, middag. Efter det blev det bråttom, taxi hem och sen snabbt fixa mig för att gå ut med grannen. Vi gick till det nybyggda området vid vattnet där det nästan kändes som hemma när vi promenera förbi Zara. Vi hamnade på en uteservering med underbar utsikt över hela stranden och havet. Om kvällarna när solen gått ner, det är så där lagom varmt i luften och en ljummen vind då mår jag som bäst. Hade kunnat sitta där tills solen gick upp.

bad dream

Vaknade med svett i pannan och den där speciella känslan av att hela du plågas i tankarna. Mardröm. Jag hade inte drömt om något obehagligt på så länge jag kunde minnas men när man minst anar det smyger de på en. Nu undrar ni säkert vad som gjorde mig så rädd och illamående. Någon försökte sno min dator (= mitt liv). Känner mig fortfarande lite skakig och kan inte somna om. Måste beundra min fina ett tag till.
Poss

lively up yourself

Bob Marley - Lively Up Yourself
Stranden med mina fina. Nu ekar magen tom så hoppas på mat snarast.

det är fint väder

Värmen är här igen så jag ska till stranden med de fina flickorna men ser lite av på bilderna. Världens finaste systrar är vad jag har och nu ska vi leka och skratta.

i solnedgången

Hela familjen på stranden. Fint.
Kyckling, pommes frites och bröd.
Med sanden mellan fingrar och tår.
Vattnet var skönt.
Chokladen var mumsig.
Sanden var varm.
Yara var söt.
Solnedgången var underbar.

soool, coooool

Solen har lydigt tittat fram så nu, stranden!

in the moonlight

Skolavslutning. Dans och sång och även lite buuus på vägen hem.

solglasögon

Idag blir det inga solglasögon för solen är inte framme. Kanske att den tittar fram senare men som det ser ut nu blir det en dag utan sol.

on the beach

Jag och mami var på stranden en stund idag. Hundra procent njutning. Vill bada tills jag dör.

allt jag vill ha

Jordgubbar, gräsmattor, filtar, musik, sång och vänner. Ibland är Stockholm allt fint och därför kan jag sakna det lite. Men bara lite. Stranden kallar och det är dags att gå ut. Dags att äntligen få njuta av riktig värme.

hej.

I lördags flög vi hela dagen. Klockan ringde klockan 4 och det var bara att gå upp. Vi mellanlandade i London och kom fram vid 8 på kvällen här i Marocko.
Mamma i väntan på flyget.
Det jag hade på mig.
I London köpte jag mitt älskade shampoo och åt på mitt älskade Starbucks.
Ja, det är 30 grader ute och havet är 5 minuter bort men jag kan inte göra annat än att ligga i sängen. Behövde verkligen några dagar i sängen efter allt stressande under året. Finns det något bättre än att bara sova hela dagarna? Tror inte det. Imorgon ska jag ta mig ut, i alla fall till altanen.

the first day of freedom

Första lovdagen blev ingen härlig och slapp en. Från början till slut har det varit hektiskt. Minna väckte mig vid 10 och sa "om du ska på toa måste du gå nu för det kommer snart någon som ska hålla på där". Efter det har det rullat på. Jobb, lunch med Clea och mammor, skolan, Mango, Berfin, Djurgården. Det var även lite jobbigt då och då. Var nämligen tvungen att ta farväl av fina vänner och det klarar jag bara nästan.
Alla bilderna från kvällen på Djurgården.

avslutningen avslutad

The end is not near, it's here.

Skolavslutning idag. Aldrig mer hela klassen samlad efter idag. Hejdå fina ni.
Imogen Heap - Speeding Cars

självklart.

Amina: Pappa, vad har man på sig på en student?
Pappa: En strickt klänning till precis ovanför knäna, skor.. inte för höga men ändå fina och håret i en hästsvans.
Amina: Självklart!
Tyvärr kunde jag inte hålla mig till hans lite disturbing instruktioner men såhär ser jag ut ikväll.

flak och brak

Jag blir som ett litet barn när solen tittar fram. Hopp och skutt fyller vardagen och jag kan inte göra annat än att må bra. Snart är det dags att åka mot söderförort för att fira Patrick som har tagit studenten tidigare idag och rullat runt på flak, sånt där som gör mig avundsjuk från topp till tå. Tre år kvar, bara tre år kvar. Ååh vackra dröm! Elsa och resterande lappis-ungar kommer antagligen vara där så det blir bara bra. När en utav oss tar studenten är det något som måste firas och det ska vi göra också! Fina mamma kommer också, mys!

the last day

Franska Skolan är nu slut för min del. Inga fler lektioner, prov och roligheter i det gula huset som, trots att jag ibland hatar det, känns som ett hem. Rädslan för det nya är stark men hur skönt är det inte att grundskolan är över. Och sista dagen var inte dålig heller. God mat och allmänt skön stämning. Imorgon är det avslutning och sen, farväl.

cykellycka

Dagen har varit så där full av aktiviteter som bara fina sommardagar kan vara. Från 6, då jag vaknade, till halv 12, då jag kom hem, har jag varit igång. Efter den lugna men fina skoldagen var jag hos Clea och efter ett tag dök mamma upp. Så otroligt skönt att få se henne. Trots att jag, i mina klackar,  kände mig dubbelt så lång och hon ser ut som en 15-åring så är hon ju ändå min världens-bästa-mamma som jag saknat så! Hos C blev det i alla fall lite mat och prat, ett snabbstopp på Odenplan och sen kom jag hem för att vara hemma i 10 minuter. Jag och Jennie cyklade sedan iväg till biografen och såg Sex and The City 2. Både bra och rolig men även lite för mycket USA-älskande och lätt manus. När vi cyklade hem genom natten fick jag upp en väldigt fart och kom, just i det ögonblicket, på att med musik i mina öron och vind i kläder och hår är jag alltid lycklig.
Pihlis - Alla längtar alltid någon annanstans

två dagar

Med alla sjuka bilder kom den här som självklart gav mig tårar i ögonen. Jag har världens finaste vänner! Aldrig vill jag att det ska ta slut men tiden går fort när man har roligt och nu är det bara två skoldagar kvar. Det som varit min vardag i 10 år tar slut om två dagar. Det skrämmer mig. Framtiden skrämmer mig. När man har något bra som man hålla fast vid det, varför blir vi då tvingade att släppa taget? Jag kan inte le åt sommaren, inte nu när den är här.

normalt.

Efter att jag lämnat min fina årskurs med min kamera i fredags måste något spårat.

På friluftsdagen var jag pigg och vi hade kul. Igår hade jag inte samma tur. Blev magsjuk precis innan balen och pappa fick hämta mig mitt i middagen. Vill inte tänka på vad jag missat, hatar min dumma mage. Det som gör allt värre är att jag nu mår bra. Bajs på min otur!

kväll hos thyris

Vi badade
och duschade.
Clea hade kul.
Vi cyklade till centrum för att..
hyra film.
Dagen efter var hatten på.

fina flickor

Det var mångduschande igår hos Thyra. Fyra personer på en kvadratmeter, så det ska vara. Det blev även bad, film och cyklande. Bilder kommer senare.

i solnedgången

Nu ska jag börja röra mig mot Thyra. Vi ska ha myskväll, bada i poolen och kolla på film med mina fina flickor. Sånt som innan var något vardagligt betyder nu så mycket mer. Vem vet, kanske blir det sista gången vi är hos Thyris.
Klassen vid grillen i lördags. Aldrig att jag glömmer er, älskar er alla.

jag vill bara ligga i gräset med dig

Idag har vi gått mycket.
Och kollat på fina små hus på fina söder.
Jag lånade Agnes kamera och såg ut såhär.
Dagen slutade i Vitabergsparken där jag åt jordgubbar och vi hade en vett och ättiket lektion.

älskade stockholm

Juni är här och allt är fint. Hela staden lyser i sommarsol och jag vill aldrig härifrån. Finaste tiden på året måste vara veckorna efter att proven är slut och solen fortfarande är något nytt. Synd är att min lilla period snart är över, lovet börjar och inte ska man klaga på det men åh vad jag vill att denna vecka ska börja om när den tar slut. Tiden med klassen rinner ifrån mig och jag vill inte att det ska ta slut. Vill inte åka och se alla stanna kvar, vill inte att något ska ändras. Mitt i den fina sommarsolen har jag alltså en liten klump i magen som växer för varje sekund som går. Så mycket jag vill men tiden räcker inte till. Ska ta en dag i taget och njuta av min fina lilla tid med mina fina vänner. Idag är det stadsvandring på Södermalm och hur mysigt låter inte det. Älskade söder, älskade Stockholm, låt mig få vandra runt på dina fina gator för alltid.

walking in sunshine

Nu ska jag, dagen till ära, skriva ett sådant där långt inlägg som mina kompisar säger att jag slutat göra.

Dagen har varit allt jag ville att den skulle vara. Perfekt väder och ingen gick vilse, i alla fall inte jag. Allt började i Slussen, därifrån saltsjöbanan och sen var det bara att gå. Det var jobbigt och fötterna dog men med musik och fina vänner gick det. Väl framme slängde vi oss i vattnet, underbart. Sen blev det slappning och ätning on the gräsmatta. Dagens roligaste var ändå när vi satt på bussen och busschauffören sa "Douglas och Marcel gå av bussen" i högtalarna. Inga krångliga detaljer men de gick i alla fall av och lämnade deras väskor på bussen. När de stod utanför och ble utskällda av Birgit började vi röra på oss med deras väskor. Hela bussen skrattade när vi rullade iväg. Vi fick vänta på dem i Slussen och sen var min plan att åka hem och dö men så blev det inte.
Först skulle jag ta ut Pompe på promenad med Marcel men han var inte hemma, istället tvingade Elsa mig tillbaka till Slussen där vi tog bussen till hennes jobb och sen gick vi hem till "henne" och drack saft. Efter det vet jag inte hur det gick till men hon fick ut mig och mina svullna fötter på stan där vi sprang in i Clea och Johanna och till slut hamnade vi, jag och Elsa, i Humlan. Nu sitter jag och väntar på att min balklänning ska bli klar och sen ska jag äntligen få åka hem och få min efterlängtade sömn.

Ett minus var att jag glömde kameran imorse. Som tur var hade Agnes med sig sin som jag fick använda en del.

milen

Friluftsdag. Gå en mil för sista gången med fina folket.