GLÖM INTE BORT ATT LE!

 

Känns som att alla håller på att lose it bara för att vi nu går i nian och det vi gör nu påverkar vår framtid. Visst det är läskigt och självklart vill jag att det ska gå bra för mig men känner inte den där paniken jag ser i andras ögon. Ibland önskar jag att jag gjorde det, att jag skulle fokusera på skolarbetet för att det är det rätta att göra men oftast är det så skönt att inte stressa och pressa sig själv. Är det någon som kommer ihåg att ha kul och bara göra det man känner för? Vi är faktiskt fortfarande barn som ibland behöver få andas ut, hoppa runt och inte oroa oss för vad andra tycker.

 

Att ständingt bli dömd för allt kan ibland bli för mycket och att ha för mycket press på än kan göra så man inte klarar av det. Vet inte hur jag kan hjälpa andra mer än att säga att allt kommer gå bra. Det vi gör nu påverkar inte hela livet. Vem bryr sig om man gör bort sig nu!? Förhoppningsvis ska vi alla leva många och långa år till så var inte rädda för att koppla av ibland! Varför all negativ inställning? Det borde inte heta sometimes shit happens utan SOMETIMES GOOD SHIT HAPPENS! Man ska se på saker och ting med en positiv inställning!

 

Vuxna säger alltid att de tycker deras barn växer upp för fort och när vi vill göra saker är baktanken till svaret nej att vi är för unga. Men om det är så viktigt för er att vi ska vara era små barn varför all press på oss i alla andra situationer?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0