energikick

Lunchrasten spenderades på trappan till borgmästaren där vi satt och solade i den allt för varma solen. Kändes som att man skulle smälta bort.
Christopher och Clara tyckte solen var för varm och hittade varsin plats i skuggan.
Jag och Mini satte oss på en bänk i skuggan för lite seriöst samtal.
De andra satt kvar på tappan och dog i värmen.
Sen gick vi till Franprix. Jag köpte Tropicana och Mini, jag och Hanna delade på ett paket kinderägg.
Hanna fick två fula gubbar i sitt ägg.
Och Minis innehöll ett mystiskt flygplan som jag absolut inte kunde förstå mig på hur noga jag än läste bruksanvisningen.

Annars har dagen varit som alla andra. Vi hade första riktiga idrottslektionen och jag kände mig sportigare än någonsin i mina nya kläder. Fick ny energi och hoppade runt som en tok. Vi spelade fotboll och när Thomas kom dribblades med bollen skulle jag sparka iväg den från honom men istället hamnade min fot mellan bollen och hans fot så fick en hård spark på smalbenet. Började asgarva och föll ihop, men när jag märkte att det gått bra flög jag upp, tog bollen, passade till Andreas och så gjorde han mål. Bara en liten kul och nödvändig grej att skriva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0