första advent

Idag är det söndagen den första advent och tänkte göra ett sånt där mysigt, juligt inlägg. Sen kom jag på att jag inte har någon mysig, julig bild och att det inte riktigt känns som första advent så sket i det och gjorde en resumé av sommaren istället. Det var en lång och fin sommar. Precis så perfekt som jag hade hoppats på.
Lovet började i tårar. Åh vad jag grät när det tog slut efter 10 år med världens finaste människor. Efter avslutningen blev det avslutningsdrink med Clea och Clara + mammorna. Därifrån satt jag på mammans pakethållare och i vinande fart flög vi fram genom staden. Sen blev det middag hos pappa och på kvällen sprang (i mitt och Claras fall cyklade) vi mest från polisen men det var fint ändå.
Kvällen efter avslutningen var det fest på djurgården och Clea hittade den perfekta chillplatsen.
Sen flög jag tillsammans med mamma till Marocko där systrarna väntade. Det blev sol, värme och bad. Mycket mys i det rosa huset, en tur till landet och en lite mycket udda kväll utan familjen.
Efter en månad kom jag hem igen och hann leka med Thyra, Edvin, Arya, Douglas, Jordy, Jessica kusin, moster och familjen i några dagar innan jag lämnade landet igen.
Var made of honor på min fasters bröllop i Londons svenska kyrka.
Fick en kväll i stan som jag spenderade med Thyra på Långholmen och 60. Vi var allmänt freakade och jag skämde ut mig när vi lite diskret bytte om i en buske och resten av tiden med för del delen.
Sen bilade vi ner till landet som var lika underbart som varje år. Snack om året som gått på studsmattan, familjespel, god mat, bad, båtturer, klippor, sol som gör så man smälter, regn som tar med sig allt i sin väg, långa dagar och nätter. I år fick jag även äran att hälsa på Minkan och Theo i Fjällbacka och ha Minna hos mig en vecka. Det är verkligen fint på andra sidan landet. Gör lite ont när jag tänker på det.
Jag och Anna åkte ner till Göteborg för en helg på way out west. Musik och dans. Håkan, Mumford & Sons, Lykke och the Drums. Fint. Nej, mer än fint.

Sen kom jag hem och hängde med Thyra på x antal busshållplatser x antal gånger under de två veckorna som var kvar av lovet.Jag och Clara hade hela Monki med oss inne i provrummet.

Myste på 60 med flickorna.

Thyra hade poolparty och jag fick krama många fina för sista gången på länge.

Satt så fort jag fick chansen på Claras styre.

En av gångerna var det på vägen till Humlan där vi hade årets sista grillning. Det var även Minnas sista dag i stan innan Sigtuna och jag ville aldrig släppa taget när hon skulle gå.

Var i Vitabergsparken med Clea, Clara, Rut, Emma och två fina mammor.

Lekte med systrarna som kom hem från Marocko.

Clara som hos mig för första gången. Helt sjukt att hon bara varit hemma hos mig en gång när jag mer eller mindre bodde hos henne.

Sista helgen var det Popaganda och oj vilket fint avslut.

Clara hade en liten mysig brunch innan Popaganda dag 2.

Jag och Clara eftertaggade till Familjen och spårade helt vilket ledde till att hennes säng gick sönder.

Och innan jag åkte till flygplatsen hade vi pannkaksfrukost hemma.

 


Oskar Linnros - Från Och Med Du
Måste vara sommarens mest spelade låt.

Kommentarer
Postat av: Le Freak

Kärlek på inlägget! Fick tillbaka alla mina sommarminnen nu i vinterkylan, merci beaucoup snygging! :D

2010-11-28 @ 22:48:08
URL: http://nattisofsweden.blogg.se/
Postat av: Minna

gulle dig!

2010-11-29 @ 10:21:13
URL: http://minnabonds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0