HARD LIFE

Oj. Oj. Nu har jag inte bloggat på något som känns som ett år! Det blir nu lite snabb uppdatering på dagarna som gått.

Onsdag,
Skoldagen var lite seg men vi slutade tidigt vilket var good. Efter skolan for jag och Thyra lite hit och dit för att få pengar och sen gick vi på stan. Tyvärr dissade hon mig för sin träning ganska snabbt och Gud straffar snabbt för när jag kom till Monki visade det sig att det var 75% rea på allt. Gissa om jag blev lycklig! Köpte en kjol, en klänning, ett par jeanstights, en mössa, ett skärp, toffsar och en stickad myskofta. Mindre kul var att jag tappade bort min kofta inne på Monki. Vet inte hur jag lyckades men någonstans mellan alla klädprovningar måste den åkt av väskan, buhu. När jag var klar på Monki åkte jag till Berfin och sen drog jag med henne till Norra Reals öppet hus. Det var fint där och jag blev lite småkär. Vi var dock inte där mer än en kvart för Clara ringde och sa att dom (Clara, Dess, Marcel och Edvin) satt och fickade på Wayne's så vi gick dit. Där satt vi och snackade om allt mellan himmel och jord tills det stängde. Kom hem lite sent men dagen var lyckad och hade inga läxor så det var ingen fara.

Torsdag,
Vi hade bara lektioner fram till lunch och efter det var vi på ett studiebesök i en synagoga. Det var både kul och lärorikt men det bästa var att vi slutade runt 3 när vi annars slutar kvart över 4 på torsdagar. Efter det skulle vi egentligen tränat på Friskis&Svettis men jag mådde piss så åkte hem och sov. Inget oväntat. Vid 6 åkte jag till Fridhemsplan för att gå på Kungsholmens öppna hus med Claris och Thyris. Det var super där! Vi träffade Sally som fick vara vår guide. Jag har varit på skolan innan men den här gången kändes det verkligen hur mycket jag vill gå där. Det kändes rätt på något sätt, som om jag var hemma. Lyckades både rulla runt på golvet av skratt och byta om lite diskret i ett hörn utan att känna mig helt lost och det var bra. Gillar att väggarna är vita och att stämningen är awesome, kanske till och med lite för bra i vissa fall, hehe. Det som inte var så bra var att jag fick feber och somnade på tuben på väg hem. Men ångrar verkligen inte att jag gick dit!

Fredag,
Vaknade och märkte att rösten var som bortblåst, fick panik och började gråta. Min röst är mitt allt. Att prata är något jag måste göra, jag älskar det! Som tur är kom den tillbaka efter ett tag, tack och lov för det! Fick dock gå runt och låta som om jag var i målbrottet hela dagen. Efter skolan åkte jag hem och vilade rösten lite och sen bar det av in till stan igen. Jag och mamma åt middag hos Minna och sen gick jag och Minna hem till Clara. Förutom vi var Berfin, Thya och Clea också där. Vid 11 gick B och M hem medans vi andra stannade kvar. Vi snackade skit och kollade på skräckis. Filmen var störd. Vid ett tillfälle blev jag så rädd att jag råkade bita mig i handen, har fortfarande ett märke efter det. Sen somnade vi alla i Claras stora säng.

Lördag och söndag,
Åkte hem och vilade hela dagen. Det har jag gjort idag också och mår fortfarande inte helt bra. Har pluggat lite också, pluspoäng till mig! Nu ska jag fortsätta. PUssss

Kommentarer
Postat av: Clara

"(Y) Clara Backlund gillar detta."

2010-01-24 @ 20:51:52
URL: http://germaine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0