21 december

Det var en lång dag igår. Först hade franska julavslutning. Det kändes alldeles för självklart att sitta i kyrkan och följa pelarna som bildar palmer i taket. Paris är för långt bort. Det är som att jag vaknat upp från en dröm. En väldigt verklig men avlägsen dröm.
Efter avslutningen blev det pizza med dessa två.
Jag och Astrid hade likadana tröjor i samma färg som våra jackor. Ganska coolt.
Vi gick till Clea.
Där Asta fick sin efterlängtade mjölk.
Sen ringde Clara mig och sa att de behövde mig och eftersom jag var anställd för kvällen åkte jag dit.
Jag, Clara och Thyra hjälpte till på Claras familjs julfest. Det var ett evigt plockande av disk, mat, öl och jackor. Fötterna och ryggen värkte som aldrig förr när klockan var åtta och då var det fyra timmar kvar.
Thyra och grisen.
Jag la servetterna fint på hög.
Clea kom förbi för att säga hejdå. Hon åker nämligen till Madrid idag.
Vi var övertrötta och därför inte helt normala.

Jag vill mest bara sova nu. Kanske lite film. Kanske klippa håret. Vi får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0