Paris

Paris, Paris, Paris.
Första dagen började med att vi åkte till La Défense där det fanns coola hus. Det kändes inte så Paris men gillade det gjorde jag ändå.
Där fick vi vänta ett antal minuter för mycket på Maja och Leo.
Vi hoppade runt och var söta på torget ch sen satte vi oss i trappan men Donken take-away och njöt av solskenet.
Vi var snygga på Paris gator.
Åt blomformad, god, glass.
Jag hoppade sen runt med glasskeden tills jag tappade den.
Vi gick över blåsiga broar.
Vi var utanför Notre-Dame.
Efter att vi gått hur långt som helst satte vi oss i Jardin du Luxembourg och åt jordgubbar.
Nästa dag var vi utanför Louvren.
Sen var vi på min mosters favoritfik där de serverade pepparkakor.
Fiket hade en underbar rosa toa.
När vi hade ätit klart åkte vi mot la Défense men gick av två stationer från slutstationen där svenska skolan ligger. Jag och Minna var med på en lektion och sen visade en lärare oss runt.
När vi kom ut därifrån öste regnet ner och det gillades inte.
På kvällarna var vi hemma hos min moster Touda där vi också sov. Min söta kusin Amine, sprang runt överallt och var supersöt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0