TODAY IS A GOOD DAY

Finns det något värre än franska verb? Tror fan inte det. Det är inte så svårt när man förstår men vissa former är helt omöjliga! Sitter och bråkar med regelbundna verb, avoir och être i nio former varav fyra är dåtid. Varför så många olika om dom ändå betyder samma sak? Nej nu låter jag helt negativ. Verbprov brukar gå ok. Fick MVG på förra men nu blir det nog bara VG.

Dagen har i alla fall nästan varit bra så håller inte på att dö nu när jag pluggar. Det jobbigaste är vädret. Så sjukt kallt ute. Man känner att vintern är på väg nu och med stora kliv också. Vaknade tre inatt och kunde inte somna om så gick upp "lite" tidigt. Trots det har jag inte varit tröttare än vanligt. Fick tillbaka mattediagnosen och jag fick alla rätt. Alltid något att vara glad för! Ska gå över till biologi snart. Verben har jag övat på ganska mycket. Det får gå som det går. Vet att min inställning borde vara lite mer plugga-som-fan-för-jag-går-i-nian men har inte betygpanik.. än i alla fall. P&K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0